Programowanie / Klonowanie / Adaptacja Sterownika GETRAG 7G DCT Mercedes AMG
Skrzynia GETRAG 7G DCT (Speedshift DCT) to zaawansowana 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa stosowana w najwydajniejszych modelach Mercedes-AMG. Sterownik TCM tej skrzyni wymaga specjalistycznego programowania i adaptacji. Oferujemy kompleksowe usługi programowania, klonowania i naprawy sterowników GETRAG 7G DCT.
Obsługiwane modele Mercedes-AMG
- A45 AMG / A45s – W176, W177
- CLA45 AMG / CLA45s – C117, C118
- GLA45 AMG / GLA45s – X156, H247
- C63 AMG – starsze generacje z DCT
- E63 AMG – wybrane wersje
- SLS AMG – supersamochód z DCT
Czym jest GETRAG 7G DCT?
GETRAG 7G DCT, znana również jako AMG Speedshift DCT 7-Speed, to zaawansowana skrzynia dwusprzęgłowa opracowana przez GETRAG (obecnie Magna Powertrain) we współpracy z Mercedes-AMG. Charakteryzuje się:
- Błyskawicznymi zmianami biegów – poniżej 100 milisekund
- Wysoką wytrzymałością – obsługa do 600 Nm momentu obrotowego
- Dwoma sprzęgłami – jedno dla biegów nieparzystych, drugie dla parzystych
- Trybami AMG – Comfort, Sport, Sport+, Race (w niektórych modelach)
- Launch Control – system optymalnych startów wyścigowych
Technologia DCT w AMG
W przeciwieństwie do standardowych skrzyń Mercedes 7G-TRONIC (automatyczna z konwerterem), DCT wykorzystuje suche sprzęgła i nie ma konwertera momentu. To przekłada się na szybsze reakcje, mniejsze straty mocy i bardziej sportowy charakter.
Kiedy potrzebne jest programowanie sterownika DCT?
Programowanie sterownika GETRAG 7G DCT jest niezbędne w następujących przypadkach:
- Wymiana uszkodzonego sterownika TCM – awaria elektroniki lub mechaniczna
- Po naprawie skrzyni DCT – wymiana sprzęgieł, mechatronika
- Instalacja używanego sterownika – moduł z innego pojazdu
- Błędy komunikacji – sterownik nie komunikuje się z ECU
- Po aktualizacji oprogramowania – gdy wymaga re-adaptacji
- Przejście w tryb awaryjny – limp mode bez mechanicznej przyczyny
Nasze usługi programowania GETRAG 7G DCT
1. Klonowanie sterownika
Jeśli posiadasz oryginalny, sprawny sterownik, możemy wykonać pełne klonowanie:
- Odczyt kompletnej konfiguracji z oryginalnego TCM
- Przeniesienie wszystkich danych do nowego modułu
- Kopiowanie parametrów adaptacyjnych – zachowanie charakterystyki zmian biegów
- Synchronizacja VIN i kodów – pełna zgodność z pojazdem
2. Przywracanie do stanu Virgin
Dla sterowników pochodzących z innych pojazdów lub uszkodzonych:
- Wyzerowanie danych pojazdu – usunięcie VIN i historii
- Reset pamięci adaptacyjnej – czysty profil uczenia
- Przygotowanie do programowania przez Xentry/DAS
- Odblokowanie modułu – gdy sterownik jest zablokowany
3. Adaptacja po naprawie skrzyni
Po mechanicznej naprawie skrzyni DCT oferujemy:
- Reset wartości adaptacyjnych
- Kalibrację punktów sprzęgieł
- Procedurę uczenia podstawowego
- Test drogowy z weryfikacją parametrów
Dlaczego programowanie bench?
Korzystamy z profesjonalnych programatorów marek Launch, Topdon, Flex (MMS), PCMFlash, OBDStar i wielu innych, które umożliwiają:
- Pracę bez pojazdu – programowanie bezpośrednio na module TCM
- Pełny dostęp do pamięci – odczyt i zapis wszystkich obszarów
- Obejście zabezpieczeń – legalne programowanie bez limitów dealerskich
- Bezpieczeństwo operacji – brak ryzyka dla pojazdu
Objawy problemów ze sterownikiem GETRAG DCT
Uszkodzony lub nieprawidłowo zaprogramowany sterownik DCT może powodować:
- Komunikat na wyświetlaczu – "7G DCT Skrzynia biegów Odwiedź warsztat"
- Tryb awaryjny – blokada na 3. lub 5. biegu, brak możliwości zmiany
- Gwałtowne/Twarde zmiany biegów – szczególnie przy zimnej skrzyni
- Wibracje podczas startu – problemy z uczeniem sprzęgieł
- Brak działania trybów AMG – Sport, Sport+, Race nieaktywne
- Nieprawidłowe Launch Control – system nie działa lub działa źle
- Kody błędów – P0700, P0706, P0715, P17XX, P28XX
Ważne dla właścicieli AMG
Skrzynie DCT są bardzo wymagające w eksploatacji. Regularne serwisowanie (wymiana oleju co 40-60 tys. km) oraz unikanie agresywnego traktowania na zimno są kluczowe dla długowieczności. Programowanie sterownika nie naprawi mechanicznych uszkodzeń skrzyni lub sprzęgieł!
Proces realizacji usługi
- Konsultacja techniczna – omówienie objawów i diagnozy
- Demontaż sterownika – instrukcje lub pomoc w demontażu TCM
- Wysyłka/Wizyta – przesłanie kurierem lub wizyta w serwisie
- Diagnostyka bench – sprawdzenie stanu i możliwości programowania
- Programowanie bench – klonowanie, virgin lub naprawa
- Weryfikacja – test poprawności i kontrola jakości
- Zwrot modułu – odesłanie lub odbiór osobisty
- Montaż i adaptacja – instrukcje lub pomoc w adaptacji na pojeździe
Zalety naszej usługi
- Specjalizacja AMG – doświadczenie z wysokowydajnymi przekładniami
- Sprzęt profesjonalny – programatory marek Launch, Topdon, Flex, PCMFlash, OBDStar i dedykowane adaptery
- Szybka realizacja – 24-48h standardowo, ekspres dostępny
- Konkurencyjne ceny – znacznie taniej niż dealer Mercedes
- Wsparcie techniczne – pomoc w diagnostyce i montażu
- Gwarancja – pewność prawidłowo wykonanej usługi
Cennik
Usługa | Opis | Czas realizacji |
---|---|---|
Klonowanie GETRAG DCT | Z oryginalnym modułem | 24-48h |
Virgin GETRAG DCT | Wyzerowanie do stanu fabrycznego | 24-48h |
Adaptacja po naprawie | Reset + kalibracja podstawowa | 48-72h |
Naprawa/Odblokowanie | W zależności od problemu | 48-96h |
Diagnostyka bench | Ocena stanu i możliwości | Gratis przy zleceniu |
* Ceny dostępne po kontakcie telefonicznym - każdy przypadek wyceniamy indywidualnie
Skontaktuj się z nami
Potrzebujesz programowania, klonowania lub adaptacji sterownika GETRAG 7G DCT? Skontaktuj się z nami, aby omówić szczegóły i uzyskać profesjonalne doradztwo techniczne.
Najczęściej zadawane pytania
Co to jest GETRAG 7G DCT?
GETRAG 7G DCT to 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa opracowana przez GETRAG dla Mercedes-Benz, stosowana głównie w modelach AMG. Charakteryzuje się błyskawicznymi zmianami biegów (poniżej 100ms) i wytrzymałością na wysoki moment obrotowy. Nazywana również Speedshift DCT 7.
W jakich modelach Mercedes jest GETRAG 7G DCT?
GETRAG 7G DCT występuje w: Mercedes A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG (silnik M133), oraz starszych wersjach C63 AMG, E63 AMG, SLS AMG (różne konfiguracje). Głównie modele AMG z wysokoobrotowymi silnikami.
Kiedy potrzebne jest programowanie sterownika DCT?
Programowanie jest konieczne po wymianie sterownika TCM, naprawie skrzyni DCT, klonowaniu modułu, gdy pojazd nie rozpoznaje sterownika lub gdy moduł pochodzi z innego pojazdu i wymaga adaptacji lub przywrócenia do stanu virgin.
Czy można zaprogramować GETRAG DCT bez auta?
Tak! Dzięki profesjonalnemu sprzętowi programującemu możemy programować, klonować i przywracać do stanu virgin sterowniki GETRAG 7G DCT bezpośrednio na stole (bench mode, boot mode), bez konieczności posiadania pojazdu. To przyspiesza proces i obniża koszty.
Ile trwa programowanie GETRAG 7G DCT?
Standardowy proces programowania i adaptacji zajmuje od 24 do 48 godzin od otrzymania modułu. Dla klientów lokalnych oferujemy ekspresową realizację w ciągu jednego dnia roboczego.